Last week…

Goa. Daar wordt je gewoon gelukkig van. Zelfs als je 15 uur in een bus (zonder airco, wel met bed) doorbrengt, slaapt in een houten hutje met een bed, wasbak en wc en je voet openhaalt aan een rots.

De reis begint met 7 zeer welopgevoede en volwassen personen in een bus met onder andere een blikje pistache nootjes. Kamp in groep 8 was er niets bij.. Gelukkig is de bus voorzien met alle luxe van de wereld een heerlijk bed wat een stuk zachter slaapt dan de meeste bedden hier in India en zoals mijn lieve vriendin Melanie het stelt; ”Het is ideaal, vroeg donker en als je op de deur klopt stopt de buschauffeur. Vanaf 22:00 tot 5:00 rijden we over verlaten wegen dus je hoeft nooit te wachten als je naar het toilet moet. Luxe!” Alles went op een bepaald punt. Waarschijnlijk?

Eenmaal aanekomen in het Palolem Beach Resort (dont be fooled: Het resort bestaat uit houten cabins van 4 bij 4..) was al snel duidelijk dat die paar uurtjes in de bus het best waard zijn! De cabins staan vlak aan het strand tussen de palmbomen en ‘s nachts kun je heerlijk genieten van het geluid van de zee. Het weekend bestond ongeveer uit zwemmen, eten, verse fruitsapjes drinken, zwemmen, zonnen, wandelen, en weer terug naar de fruitsapjes. Akelig. Op zaterdagavond hebben we eerst genoten van een schitterende zonsondergang. Gevolgd door heerlijke verse vis op het strand en een headphone party. Oftewel; creatief omgaan met geluidsoverlast :). Zondag had iemand echter het briljante idee om naar ‘Monkey Island’ te gaan. Natuurlijk tijdens vloed. Na een fijne wandeling over het strand en een stuk door het water gelopen te hebben terwijl we alle telefoons en camera’s toch graag droog wilden houden hebben we maar een pauze ingelast. Het feit dat we een verlaten strandtent met hangmatten tegenkwamen had daar misschien iets mee te maken. Net op het punt dat we bedachten dat we nooit meer gingen bewegen kwamen er nog twee mensen opdagen. Nadat we Michael op verkenningstocht gestuurd hadden zijn wij ook maar weer verder gegaan. Tussen de rotsen door het water lopen, zwemmen met fotocamera’s en alle vijf gewond (varierend van plakpleisterwerk tot echte levensbedreigende verwondingen. Tenminste dat vonden de mannen zelf) Eenmaal aangekomen besloten twee personen toch maar weer terug te gaan. Nee, het was toch echt niet handig zo zonder schoenen. Scherpe waarneming. Met zijn drieen dus dapper verder. Tot ik iets langs mijn voet weg hoorde schieten. Zat bijna zelf in een boom ;) Na heeeelemaal naar boven geklommen te zijn, weer een stuk naar beneden om uiteindelijk op een hele grote, doodenge, erg hoge rots van het schitterende uitzicht te genieten. Al geloof ik wel dat ik de enige was die dit eng en/of hoog vond.

Weer terug bij de cabins hadden we nog net tijd om alle spullen te verzamelen en te genieten van een laatste heerlijke verse visschotel voor we weer de bus in mochten. Ik kan zeggen dat ik van deze bustrip ongeveer 30 minuten bewust heb meegemaakt. De rest heb ik heerlijk geslapen. Gelukkig maar, want om kwart voor 9 de volgende ochtend stond ik met mijn rugzakje weer voor het kantoor. Soms komt het best goed uit dat je de hele dag alleen bent!

De rest van de week is weer voorbij gevlogen! Vooral donderdag was een erg leuke werkdag aangezien een van de Cool Cat buyers samen met een designer in de stad was en we een aantal fabrieken bezocht hebben om styles voor het komende seizoen te bekijken. Ik heb nog wel een bepaalde mate van stress gevoeld na de herinnering aan een ontbrekende opdracht van TMO. Of dat ik die toch maar even in wilde leveren, zodat ze me na de volgende herkansingen ook een diploma zouden kunnen geven. Help! Nadat Pierre de betreffende opdracht uit mijn map gevist en naar mij gestuurd heeft ben ik heel snel heel hard aan de slag gegaan. Samen met begeleidende mail met het verzoek of ik toch wel niet heel erg alstjeblieft nu mijn diploma kon krijgen. Na een dag in spanning afgewacht te hebben kwam de verlossende email met het bericht dat ik toch wel nu mijn diploma zou krijgen! Voornamelijk omdat onze scriptie genomineerd is voor een award. Bij deze, Ton en Katja bedankt voor het aandringen dat we onze scriptie op moesten geven! Op vrijdag was de uitreiking van de diploma’s waar ik natuurlijk niet bij was en de uitslag van de Mitex award werd bekend gemaakt. Helaas voor Frauke en mij zijn we het niet geworden. Gelukkig voor school, de uitreiking is toch minder spannend wanneer de beide winnaars niet aanwezig zijn.

Ik schrijf dit nu op zondag avond na een ten volle benut weekend. Vrijdag avond heerlijk gedanst, in een overprices 5 star hotel is er geen politie om te controleren of er gedanst word. Het is een prettige afwisseling moet ik zeggen! Zaterdagochtend heb ik me op een onmenselijke tijd naar kantoor gesleept voor een paar uurtjes werk voordat ik in Bangalore de toerist uitgehangen heb. Tussen het werk en de Sightseeing ben ik verdwaald (niet ongebruikelijk in Bangalore) heb ik een boete gekregen en twee agenten omgekcoht. De beste man wilde 300 rupees omdat ik een eenrichtingsweg ingereden was! Persoonlijk vond ik 150 rupees meer dan voldoende. De twee heren politie gelukkig ook :)

Sightseeing.. Onder andere het Bangalore Palace en een grote tempel bezocht. Helaas zijn we niet toegekomen aan de Botanical Garden aangezien onze ”gids” mededeelde dat hij ons echt nog naar twee meer winkels moest brengen om zijn benzine coupons te krijgen. Deze gidsen rijden rond met een busje en het kost eigenlijk bijna niets. Als tegenprestatie wordt je vriendelijk verzocht om heerlijke toeristenwinkels te bezoeken en minstens 5 minuten binnen te blijven. In ieder geval was de keuze tussen nog meer winkels met lelijke sjaals, prullaria en te dure lelijke sieraden of avondeten snel gemaakt! Botanical Garden staat voorlopig nog even op de to do list dus!

De rest van de avond zag er, kort samengevat, ongeveer zo uit: Pre-party -> Party -> Rondrijden -> Foto’s maken -> Middernachtsnack -> Afterparty -> Afsluitende borrel. Het is zo’n gedoe als alle uitgaansgelegenheden om 23.30 sluiten!

Vandaag heb ik overduidelijk niet zo veel gedaan. Lekker een beetje rondgerommeld en voor de verandering zelf eens een gezonde lunch gemaakt. Maar vanmiddag.. Eindelijk heb ik weer een keer paardgereden. Wat heel erg lang geleden is. Maar heb was opeens als gisteren dat die fijne instructeur naar ons stond te roepen: ‘Rug recht, nee! Hakken naar beneden, doe dit, nee fout!” En het ging warempel best redelijk! Natuurlijk had ik het meeste makke dier van de hele manege dus op het moment dat ik wilde galloperen begon het beste beest zo ontzettend te bokken dat het niet heel veel scheelde of ik was gaan stofhappen. De instructeur is op het moment redelijk overtuigd van het feit dat ik zowaar in het zadel kan krijgen dus de volgende keer krijg ik een ander paard. We zullen zien hoe dat af gaat lopen.

Nu maar een paar uurtjes slaap in gaan halen om morgen mijn hele drukke dag te overleven. En goed uitrusten want de week staat al weer redelijk volgepland met een musical/liedjes avond, een goodbye dinner en misschien voor donderdagavond een trip voor een lang weekend!

Advertisements

2 thoughts on “Last week…

1. Meid, het klinkt werkelijk geweldig!!! Kan er niets anders over zeggen!! En foto’s en filmpjes allemaal super!!

Enjoy enjoy!
    Kuss kaiya

2. Heeej meis,

Heb even een paar dagen niet gekeken en meteen allerlei leuke verhalen!!! Heb je eerste lange verhaal gelezen… op naar de volgende foto’s en verhalen!!!